reklama

Na Filozofickej fakulte Katolíckej univerzity bolo ticho

Ako študent žurnalistiky som podľahol ponuke, pracovať v našom univerzitnom rádiu. Keďže naša univerzita pozostáva z viacerých fakúlt stretávam tu mnoho ľudí, ktorí majú rôznorodé záujmy. Keď však chcete aby vám odpovedali na nejakú banálnu otázku, sú ticho, nemajú či nechcú hovoriť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Naša prvá relácia sa volala Silence. Bola zameraná na diskusiu. Zo začiatku sa nám darilo zháňať hostí, ktorí by vyjadrili svoj názor k daným spoločenským témam. Ku koncu zimného semestra sa však karta obrátila. Spracovávali sme tému o depresiách. Navštívili sme teda Katedru psychológie, kde nás tak krásne odbili. Vraj keby mali na katedre ešte ďalšie dvere, poslali by nás tam. S pocitom úzkosti a pomerne veľkou depkou sme teda odkráčali. Dnes 19. marca sme sa pokúšali získať do našej novej relácie Q&A (question and answer - teda otázka a odpoveď) niekoho, kto by nám niečo povedal o náboženstve. Keďže študujem na Katolíckej univerzite, myslím, že otázka o náboženstve a viere by nemala pedagógom, prípadne študentom KU robiť problémy. Som si však vedomí, že na našej univerzite neštudujú len veriaci. Prešiel som Katedrou religionistiky od jedných dverí, k druhým. Tu ma asi po necelej hodine čakania vypoklonkovala veľmi milá docentka, ktorá sa mi naozaj snažila pomôcť (dosť ma to šokovalo, pretože tu je skôr každý sám za seba). Moja snaha zašla spolu so mnou do našeho zdrojového centra. Tu je riaditeľkou sestra, mníška. Vošiel som do jej kancelárie. Keď som jej však povedal, "som študentom žurnalistiky" milo sa usmiala. Z jej výpovede mi vyplynulo, že novinárov nemá v láske, a že sa v nich sklamala. Ja sa jej ani nečudujem, no nie všetci sú tí zlí. Ja sa však za žurnalistu nepokladám. Skôr som študent, a študovanie novinárčiny pokladám za čosi na viac. Čo ma na celej našej škole zarazilo, bola neochota opýtaných odpovedať na anketové otázky. Zväčša sa vyhovárali, že nemajú mikrofónový hlas, poprípade žiadny. Niektorí nás odbili strohým nie alebo grimasou. Šokujúcim pre mňa bolo, že ani študenti žurnalistiky neboli schopní odpovedať. Skrývajú sa za stránkami svojich článkov, ktoré uverejňujú na našom blogu. Nikto však nechcel vyjadriť svoj názor tak, ako to cíti. Pozvanie do relácie a anketové otázky tak zostali nemé. Slováci nikdy nebudú tak slobodní a emancipovaní národ, pretože nevedia a nechcú vyjadriť svoj názor. Nikdy nebudeme mať schopných politikov, učiteľov, či spoluobčanov. Ak napríklad študentka náboženskej výchovy, ktorá bude učiť naše deti, nevie vyjadriť svoj postoj k viere, by sa mala podľa mňa nad sebou zamyslieť.P.S. ak ste sa v článku našli ľutujem, že ste na to museli prísť takto a česť všetkým výnimkám:)foto: httpwww.cbmi.skindex.phpmenu=editorial13

Igor Hažik

Igor Hažik

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý vidí veci také aké sú. Žijem a dúfam... Zoznam autorových rubrík:  Moja tvorbaVzťahyKultúra a umenieSvetDomáca pôdaKaždá má svoj príbeh... Kniha

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu